Vinurile lumii și etichetele cu poveste
Dopul de plută e probabil elementul cel mai înjurat al unei sticle de vin. De exemplu, aud că pentru cunoscători și pasionați, desfăcutul unei sticle de vin vechi e aproape un chin, pentru că există o șansă destul de mare ca dopul să se rupă, să lase vestigii de plută în licoarea care trebuie apoi decantată cu mare atenție ca să elimine toate reziduurile.
Și asta nu e tot. Dacă dopul de plută folosit la ermetizarea sticlei e prea fragil sau uscat (și se rupe când se deschide sticla) există posibilitatea ca vinul dinăuntru să se fi oxidat prematur, tocmai pentru că dopul a permis aerului să intre în sticlă. De aia se și păstrează vinurile în pivnițe și locuri cu umiditate crescută.
O grămadă de treabă.
Dar unde vreau să ajung cu toate astea?
Wines of the world (Vinurile lumii) e o linie de vinuri simple și accesibile, oferite de lanțul belgian Delhaize, într-una dintre gamele lor pentru tot anul, numită 365.
Până acum, nimic fascinant.
Lavernia & Cienfuegos – agenția care s-a ocupat de etichete – a dat multă culoare vinurilor (și cred că și mult mai mult interes din partea cumpărătorilor), printr-un design deștept de etichetă, care folosește fix dopurile de plută pentru a spune povestea originii fiecărui vin din seria 365.
Ce-a ieșit, vedeți și voi. Desigur că niște etichete nu schimbă cu nimic gustul, dar chiar și așa, eu m-aș băga la un pictor, un bucătar, un cangur sau un elefant. Voi nu?