Ce este sriracha

Aha!, mi-am spus eu după primul Google search, tu erai. Habar n-aveam ce e sriracha când a pomenit Adela de el, dar cum aş fi putut să par necunoscătoare? Mai ales că am gustat nu o dată din acest sos (este un sos, da) căruia eu îi spuneam simplu sos foarte iute. L-am identificat repede şi am mai aflat în plus o grămadă de alte chestii despre. 

A ajuns cunoscut destul de repede în lumea întreagă. Sriracha e foarte popular în primul rând în Asia şi în Statele Unite (unde sunt fabricile), dar cele 10 milioane de sticle care sunt produse annual ajung în toate colţurile lumii.

Bun cu orice, se spune, inclusiv cu banane (aşa zice lumea pe Internet, că dacă încerci o dată, numai cu sriracha vrei să mănânci bananele). Un pic de sriracha în burgeri, pe o omletă, fructe de mare sau orice fel thai şi mâncarea se va transforma total. În ceva mult mai delicios. A, s-au făcut şi acadele şi cocktail-uri cu sriracha. Because it’s awesome like that.

Cocoşul, bine cunoscuta emblemă a produsului, e semnul zodiacal al lui David Tran, fondatorul companiei care produce unul dintre cele mai cunoscute sosuri din lume. Să te naşti în Anul Cocoşului de Lemn pesemne că îţi poartă noroc.

Faci rost de sosul minune de la magazinul online cu ingrediente chinezeşti, de prin Dragonul Roşu dacă eşti din Bucureşti sau de pe alte site-uri din afară. E vreo 35 de lei sticla, fără costurile de transport, dar merită cu vârf şi îndesat.

Huy Fong Foods e compania care produce sosul ăla adevărat. David Tran a numit compania după vasul care i-a dus pe el şi pe alţi 3000 de refugiaţi din Vietnam în US. Sriracha nu e trademarked deci dacă vrei the real stuff, vezi să fie de la ăştia.

Jalapeño roşii sunt cei care dau culoarea intensă a sosului, nu conţine nici un colorant.

Milioane de kilograme, mai précis vreo 100, de ardei iuţi sunt cultivaţi în fiecare an special pentru Huy Fong Foods. Toţi ajung în milioane de sticle de sriracha.

Ocupă mai mereu locul 1 în topurile oficiale şi neoficiale dedicate celor mai bune sosuri din lume.

Publicitatea nu înseamnă mai nimic pentru sriracha şi Huy Fong Foods. Site-ul companiei n-a mai fost actualizat de ani buni, nu au o pagină oficială de Facebook sau cont de Twitter, nu îşi fac altfel de reclamă. Sosul a apărut în The Simpsons, Food Network îi acordă constant atenţie, astronauţii NASA l-au cerut în spaţiu, toată lumea îl recomandă şi vânzările continuă să crească.

Reţeta nu s-a schimbat din 1983, so it must be a recipe for succes.

Si Racha e orăşelul tailandez care a dat naştere faimosului sos. Întreaga poveste e cuprinsă şi într-un documentar, Sriracha, the movie!, care a avut premiera în decembrie trecut.

Usturoiul este cel care face din sriracha ceva deosebit. Chillies, usturoi, oţet, sare şi zahăr=combinaţia perfectă de iute, dulce, înţepător şi fresh.